Organizacja imprez świątecznych to nie lada wyzwanie dla właścicieli firm. Trzeba zadbać o każdy szczegół, by spotkanie oddało ducha Świąt. Jakie atrakcje zapewnić pracownikom? Jak ustalić termin spotkania? Sprawdź, jak zorganizować udaną imprezę świąteczną.
Kiedy rozpocząć planowanie imprezy świątecznej?
Planując i organizując imprezę świąteczną warto wziąć pod uwagę kilka kluczowych kwestii. Przede wszystkim należy odpowiednio wcześniej poinformować pracowników o dacie wydarzenia i charakterze imprezy. Elegancka kolacja w restauracji, zabawa w klubie, a może luźne spotkanie po pracy? Goście powinni wiedzieć, w jakim stylu będzie odbywać się wydarzenie. Imprezę świąteczną warto zaplanować z odpowiednim wyprzedzeniem. Wówczas będziemy mieli większy wybór w zakresie oferty, którą oferują restauracje czy sale. Kiedy warto zacząć planować imprezę świąteczną? Najlepiej 3 miesiące wcześniej – jest to optymalna ilość czasu na poszukiwania miejsca, cateringu, zaplanowanie atrakcji czy upominków dla pracowników. Równie ważny jest termin wydarzenia. Imprezy świąteczne dla firm zwykle mają miejsce w połowie grudnia. Jest to optymalna czas, który będą mogli zarezerwować pracownicy. Tuż przed świętami pochłonięci są przygotowaniami świąt w domu, więc zdecydowanie nie jest to dobry czas na organizowanie spotkań.
Menu świąteczne zgodne z preferencjami gości
Jednym z podstawowych elementów spotkania jest menu świąteczne. Pierogi, barszcz czy ryby to klasyczne dania, które cieszą się dużą popularnością podczas świąt. Jednak można podejść do menu z bardziej kreatywnej strony i zapewnić gościom potrawy z różnych części świata np. Z Włoch czy z Francji. Nie należy zapominać o preferencjach osób będących na diecie bezglutenowej czy wegańskiej. Przed wyborem firmy cateringowej, warto wysłać do pracowników ankietę dotyczącą menu i ewentualnych wykluczeni z diety. Dzięki temu każdy pracownik będzie mógł poczuć się doceniony i posmakować ulubionych potraw.
Gdzie zorganizować imprezę świąteczną?
Niektóre firmy decydują się na organizację imprezy w biurze. Wówczas należy zadbać o odpowiednią przestrzeń do zabawy, udekorować salę, zamówić catering oraz zapewnić atrakcje. Jednak logistycznie może to być trochę skomplikowane zadanie. Niezależnie, czy planujemy wydarzenie w biurze czy na sali, warto skorzystać z usług agencji eventowej, która zadba o każdy szczegół.
Kompleksowa organizacja imprez świątecznych dla firm obejmuje m.in.:
- wynajem miejsca na imprezę,
- aranżacja przestrzeni,
- catering wigilijny dostosowany do preferencji gości,
- zespół grający świąteczne kolędy,
- karaoke świąteczne,
- konkursy z nagrodami.
To tylko wybrane elementy imprezy świątecznej. Wszelkiego rodzaju atrakcje są dopasowywane do potrzeb i charakteru wydarzenia. Impreza może również obejmować występy artystów, kabaret, wręczanie prezentów przez Mikołaja, warsztaty kulinarne i wiele więcej.